dilluns, 30 d’abril de 2012

Sípia amb patates


Fa molts dies que no anava al mercat, aquesta setmana ha estat molt intensa, entre aniversaris, recitals de poesia ...
Ahir vaig anar a comprar peix i vaig pensar en fer una Sípia amb Patates, que queda molt , i té per "sucar" com diu Aniol que és molt aficionat a sucar el pa.
No us sabria dir d'on vaig treure la recepta, és una mica la de tota la vida, molt fàcil.


Ingredients.

-1 Sèpia gran, o 2-3 més petites
-1 Ceba
-2 Grans d'all
-2 Tomàquets madurs
-Sal
-Oli d’oliva
-Julivert
-Aigua
Unes quantes avellanes, ametlles o pinyons.

Jo vaig anar a comprar tan de pressa que no em van netejar la sípia, l'he netejat jo a casa, però normalment les netegen a la Peixateria, així que només hem de trossejar
Fem un sofregit amb la ceba, l'all i el tomàquet, quan tenim el sofregit ben passat afegim la sípia i li anem donant una voltes, també cal afegir la salsa de la sípia que és el que li donarà tot el sabor i el color .
Les patates les tallem una mica gran i les afegim a la cassola, cobrim amb aigua, rectifiquem de sal i ho deixem coure fins que les patates estiguin al punt.Un moment abans d'apagar el foc afegim una picada amb les avellanes (o ametlles o pinyons) i el julivert.