dimecres, 12 de novembre de 2014

Rotlle de xocolata especiat amb cardamomo i canyella,



Aquestes masses que has de deixar "créixer" la veritat és que mai puc saber com acabaran ... vaig deixar la forma bastant separada perquè no sabia com quedaria i al final sembla una ensaïmada mal feta..pero vaja..res a veure amb una ensaïmada .... 
La recepta original era d'espirals petites, amb farcit de canyella, jo vaig fer una part amb farcit de xocolata ....Del bloc Galletas para Matilde
Com m'agrada fer massa amb llevat fresc !!!!
Deliciós!!!



Ingredients.

Per a la massa

-400 Grams de farina
-75 Grams de sucre blanc
-200 Ml de llet
-75 Grams de mantega
-11 Grams de llevat fresc
--1 Mica de sal
-cardamomo


Per al farciment

-70 Grams de mantega
-70 Grams de sucre moreno
-cardamomo
-canela
-Gotes De xocolata
-1 ou

Posem a escalfar la llet amb la mantega.
Quan la mantega s'hagi fos retirem del foc i deixem que es refredi una mica.
Posem llavors el llevat i barregem fins que aquest dissolt.
Posem la meitad de la farina tamisada i remenem , jo ho vaig fer amb el batedor elèctric per a masses, però es pot fer amb una forquilla.
Afegim la resta de la farina, el sucre ,la sal i el cadamomo
Ho he treballat a la màquina durant uns 8 minuts, però podem també pastar a mà, és una massa molt suau i elàstica que de seguida que agafa consistència es desenganxa de les mans.

Si veiem que queda enganxosa li posem una mica més de farina.
Deixem reposar aquesta massa embolicada en un drap unes 2 hores.
Mentre prepararem el farcit.
Barregem el sucre moreno amb la mantega, que ha d'estar tova, i les espècies, ho barregem .. que ens quedi tot ben lligat
reservem
Quan ja hagi reposat la massa l'estirem en forma rectangular.


Escampem per tot el rectangle de massa la barreja que havíem preparat i doblem.
Jo vaig fer una part sense xocolata i una altra amb xocolata, li podem també posar, per exemple nous, o panses ...
Si anem fer rotllets individuals tallarem tires, les retorcem i fem espirals.
Jo vaig fer 2 espirals grans, com veureu a la foto, en forma de enseimada, les vaig fer separades pensat que la massa creixeria molt, però en el 2n repòs no va ser així.
Els posem en una safata per al forn.
Ho deixem reposar 1 o 2 hores més, en un lloc sec, tapada amb un drapet
Pintem amb ou batut i empolvorem amb sucre.
El introduïm al forn calent a 250 graus uns 12 minuts.
A punt !!!
El cardamomo és una espècie d'un sabor i una olor molt particular, la veritat és que ho va descobrir fa poc i m'encanta.

El cardamomo és molt utilitzat molt en la gastronomia de l'Índia i en l'asiàtica en l'elaboració de curris, arrossos, postres, pastissos, pans, pastes, galetes i com aroma per a begudes tals com el te, i en els països escandinaus  en pastes i galetes juntament amb clau, gingebre, i canyella.