dilluns, 23 de juny de 2014

11 Aliments que allarguen la vida (Revista Salud & corazón)

Com ja us havia comentat en una altra entrada d'aquest bloc cada mes ens arriba al departament de cardiologia on treballo una revista de la Fundación Española del corazón, Salud & corazón
Sempre vénen entrevistes molt interessants, receptes, reportatges .
La veritat és que aquest  m'ha semblat molt interessant i he fet un petit resum. 
Si us fixeu bé tots són aliments que podem consumir regularment a les nostres casa ja que els tenim molt propers. 
Amb una alimentació correcta podem viure més anys i el que és més important amb bona salut. 
Cuidem-nos cada

La oxidació cel · lular és un procés natural que provoca que tots els nostres teixits envelleixin.
Però una alimentació sana, amb aliments rics en antioxidants podem retardar el procés i millorar la nostre salut.

1- Gerds.
Les Gerds més d'aportar una bona quantitat de fibra, que afavoreix el trànsit intestinal, estan carregades de vitamina C, no ens aporten colesterol i si una bona quantitat de potassi que manté a ratlla la hipertensió.

2- Bròquil
Aquesta verdura aporta molta vitamina A  (que enforteix la nostra visió, la pell i el creixement del cabell) vitamina B2, vitaminia C, fòsfor, calci i potassi.
Ens ajuda en les dietes pel seu baix contingut de calories.

3 - Oli d'oliva
L'oli d'oliva és un dels aliments amb més propietats preventives i curatives.
Té un alt contingut en àcids grassos monoinsaturats, i vitamines A,D, K, E. 
Només li podem trobar un defecte, el seu alt contingut calòric.

4 - Préssecs
Aquesta fruita és molt rica en vitamina A i C, ens aporta molta fibra i minerals.
Però la seva principal característica és que és rica en batacarotenos.
Els carotens tenen virtuts antioxidants i protegeixen les nostres artèries tenen cura de la nostra visió i la nostra pell, ajuden a la formació de les dents i la bona salut de les nostres genives.

5 - Fruits del bosc
Totes les fruites del bosc com les móres i gerds són les que més antioxidants tenen.
Està demostrat que la ingesta redueix el risc de malalties del tracte urinari i milloraran la nostra visió.


6 - Maduixes
Contenen molta fibra i molta vitamina C.
Estudis demostren que menjar aquesta deliciosa fruita fa que els nivells de colesterol dolenta i triglicèrids baixin, això és degut als antioxidants que contenen.

7 - Magrana
El suc d'aquesta vermellosa fruita ens aporta tres vegades més vitamines, antioxidants i minerals que el te Verd, l'aranja, la taronja o la poma.
Diferents investigacions demostren les seves propietats neuroprotectores, antivirals i cardiopropectoras de a causa de que disminueix la concentració i oxidació de l'LDL (el colesterol dolent) i millora l'elasticitat de les nostres artèries.

8 - Carxofes
Riques en fibra, vitamina C, potassi, àcid folic i magnesi.
No contenen greixos i ens aporten molt poques calories.


9 - Clau
Posseeix propietats antibacterianes, anestèsiques, afrodisíaques, analgèsiques antiespasmòdiques i estimulants.
Un dels seus compostos és l'eugenol que preveu la coagulació de la sang.
conté flavonoides, manganès, magnesi, vitamina K, potassi, calci i àcids grassos omega 3

10 - Nous
Els estudis demostren que 8 nous diàries són una aportació molt important per al nostre organisme d'antioxidants.
Estan lliures de colesterol i són baixes en sodi i sucre.





11 - Cafe 
El cafè a part d'ajudar-nos a mantenir-nos desperts també redueix el risc de diabetis i de patir Parkinson, i estimula els enzims que protegeixen contra el càncer de còlon.
El cafè ocupa el lloc número 6 a la llista dels 50 aliments amb més atoioxidantes.
La seva aportació de polifenols, antioxidants naturals, protegeixen l'organisme enfront de la oxidació cel · lular i el possibles danys provocats pels radicals lliures.





dilluns, 16 de juny de 2014

Coques de Sant Joan 2014


Ja estem a la meitat de mes de juny, com cada any arriba el festival de final de curs, els plans per a les vacances, els casals d'estiu ..... i la revetlla de Sant Joan ... les coques de crema, de cabell d'angel, de fruita ... de llardons .... una copeta d'un bon Cava, bona companyia ... i com no ... els petards, que no poden faltar en una bona revetlla.

Aquest any tinc pensat fer alguna diferent d'altres anys, i per descomptat les clàssiques
Aquest cap de setmana, per anar provant, he fet aquesta coca farcida de cabell d'àngel amb fruites, en lloc de pinyons, que no tenia, li he posat ametlla laminada, molt millor amb pinyons per descomptat. La recepta en aquest bloc, és molt fàcil, molt, molt, només cal deixar que la massa mare fermenti unes 12 hores i fer un bon pastat a mà o amb una pastadora senzilla. Patrícia que fa uns bescuits boníssims, i ara ha començat fer Bica, diu que ella no és capaç de fer coques de Sant Joan, veurem si la animo perquè segur que li sortirien super .

Farcida de cabell d'angel amb fruites i ametlles


Pasta de full ,Llardons i pinyons


Prepada per ficar al forn una de crema amb fruites i pinyons 


                                   De pasta de briox amb cabell d'angel  fruites i pinyons










I per seguir amb la tradició uns petards, aquí tenim el Martí ia l'Aniol, fent de les seves!!
Bona revetlla a tothom!


I per la revetlla de Sant Pere..!

                      Coca de brioix farcida de cabell amb ametlles  i cireras confitades





dilluns, 2 de juny de 2014

Sardines escabetxades picants

A casa l'escabetx amb els nens no té gaire èxit, crec que l'han provat poc.
Però havia comprat una sardines molt fresques i vam menjar una part a la planxa i vaig pensar que les altres les podia fer amb un escabetx una mica picant.



Ingredients

-Sardines fresques
-Farina
-Oli d'oliva
-1 Bitxo de caiena
-Pebre vermell picant
-1 ceba
-3 grans d'all
-vinagre de vi blanc de qualitat
-1 Branca de orenga
-uns grans de pebre


Netegem les sardines, els traiem el cap i els budells.
Les salem i les arrebossem en farina, les fregim en oli.
Reservem.
En una cassola posem oli i anem afegint la ceba tallada a làmines i els alls simplement aixafats.
Deixem que la ceba quedi transparent, llavors posem el pebre roig, la caiena li donem unes voltes ràpides i de seguida posem el vinagre.
posem les sarinas, les boles de pebre i la branqueta de orenga.
Ho deixem bullir 2 minuts i ho retirem del foc.
Sempre millor menjar fred i passades unes hores que les sardines agafin tot l'aroma i el sabor de l'escabetx.