dimecres, 16 de setembre de 2015

Calamars a la Romana





Per fi han començat les classes de l'escola i de la Universitat, ia tots estan al seu lloc i tornem a tenir una vida organitzada, tot el que podem.
El ritme diari, tenir una hora per leventarse, sortir de casa, tenir una hora per dinar del migdia i una hora no massa tard per anar a dormir, ja només falta que marxi aquesta calor humida insuportable que ha envaït Barcelona durant tot aquest estiu.


Avui us vaig a explicar com faig jo els calamars a la romana, recepta de les meves amigues Isabel i Montserrat de Puigreig, durant anys vaig treballar a la seva empresa i des de llavors hem tingut contacte.
Petons per a les dues, guapes !!!!

Per fer aquesta recepta necessitarem:
-Calamars Tallats en anelles
-Cerveza
-Farina
-sal

-oli d'oliva


Els calamars els compro frescos i els netegen a la peixateria, menys quan perdo la paciència per haver de fer cua i els dic: deixa-ho, ho netejaré jo !!
De totes maneres encara que els netegin m'agrada tallar-los jo mateixa.
Bé una vegada nets i tallats en anelles els poso damunt d'un drap de cuina net i els eixugo després els poso sal.
Faig una barreja amb cervesa, la que sobra me la bec en una copa mentre cuino, com a les pel·lícules!, bé el que us anava dient, faig una barreja amb cervesa i farina, ha de quedar espessa, el just per banyar els calamars i que quedin totalment embolicats en aquesta pasta.
Els fregim en oli calent i quan els traiem de l'oli els posem damunt d'un paper absorbent..boníssims.