dimecres, 2 d’abril del 2014

Pastís de pasta de full i pomes (Estrenant el meu nou corró)

L'altre dia em vaig donar una volteta per la botiga que hi ha a Gran de Gràcia d'estris de cuina.
M'agrada tot el que hi ha, sobretot la 
kitchenaid  de color rosa!
Em vaig comprar el corró per tallar la pasta de full, per poder fer aquestes pastissos de poma que tant m'agraden, bé perquè quedin més originals, diferents.
I també vaig comprar un motlle per fer galetes amb forma d'ou de pasqua, uns motlles de mini magdalenes i un motlle per fer Donuts.
D'aquestes dues últimes adquisicions us parlaré en un altre moment, en una entrada que faré on posi "Proves fallides" o "No em van quedar com jo volia".

D'aquest pastís ja he fet 2, una la vaig portar a l'escola i m'han dit que els va agradar molt, a casa també.
Ja sabeu que amb el Full faig trampa, el compro fet, però la veritat és que els que venen estan molt bé.
Les pomes jo sempre faig servir les Golden però perfectament es pot fer amb la varietat Reineta, per exemple.

Ingedientes.

-1 Massa de pasta de full
-6 pomes
-100 Grams de sucre + una mica per empolvorar.
-1 Branca de canyella 
-Pell de llimona 
-Un tros de mantega
-Melmelada de Préssec o albercoc si li volem donar brillantor
-1 Ou per pinzellar

Posem en una cassola les pomes pelades i tallades, amb la branca de canyella, la pell de llimona i els 100 grams de azucar.Lo posem al foc a bullir fins que les pomes ens queden toves, amb uns 10 minuts n'hi ha prou.
Deixem que es refredi i ho colem, que perdin tot el líquid.
Jo les vaig preparar per la nit per fer el pastís al matí.
Estirem una part del full, la meitat i el punxem, el empolvorem una mica amb sucre ia sobre posem les pomes, ben repartides.
Amb l'altra meitat utilitzem el corró, si no tenim corró tampoc passa res, posem la meitat sobre de les pomes i també punxem, perquè no ens pugi molt la pasta de full.
D'una manera o altra pintem amb ou batut i elpolvoreamos amb sucre.
Introduïm al forn calent a 180 graus uns 20-25 minuts, fins que veiem que la pasta de full agafa un bonic color.
Si li volem donar més brillantor en calent pinzellem amb la melmelada.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.