dilluns, 16 de febrer del 2015

Coca crema (imitant una Larpeira)

Aquesta coca la vaig veure al blog de Mary. Cuchillito y tenedor.
Em va agradar molt i semblava fàcil de fer, i ho és, m'encanten les masses fetes amb llevat fresc.
La vaig a fer mil vegades perquè estava bona, bona ... bonissima !!!!
He variat una mica posant ratlladura de pell de llimona i taronja i aigua de tarongina, però no cal, i la crema l'he aromatitzat amb canyella i llimona, que és com més m'agrada.
És curiós que amb ingredintes tan bàsics, els podem tenir fàcilment en la nostra cuina, puguem fer un dolç tan bo.



Per a la coca

-500 Grams. de farina de força
- 2 ous
-25 Grams de llevat fresc
-50 G. d'oli d'oliva
- 150 ml. de llet
- 50 g. de sucre
- 30 ml. d'anís.
-Ralladura De pell de taronja i de llimona (opcional)
-una culleradeta d'aigua de tarongina (opcional)
- sal

  Per a la Crema

-500 Ml de llet
- 2 ous
-50 Grams de Maizena
- 100 grams. de sucre
-1 Branca de canyella, o vainilla
-Pell De llimona



Per fer aquest tipus de massa és millor la masadora elèctrica, jo tinc una molt senzilla però que em va molt bé, perquè amb un bon pastat ens queda molt més esponjosa.
Primer preparem la base, i mentre fermenta farem la crema.
Barregem els ous, l'oli, l'anís, sucre, llet tèbia i llevat, ho barregem bé, l'anem afegint la farina tamisada, un polsim de sal, les ratlladures de taronja i llimona i l'aigua de tarongina, sense deixar de pastar.
Hem d'aconseguir una massa llisa, que no se'ns enganxi a les mans, jo l'he pastat uns 10 minuts.
Tapem la massa i la deixem reposar més o menys una hora, fins que dobli el seu volum.

Per preparar la crema posem la llet amb el sucre, la canyella i la pell de llimona a bullir.
En un bol barregem els rovells d'ou amb la maizena.
Un cop comença a bullir la llet la retirem del foc li traiem la pell de llimona i la canyella i hi afegim la barreja anterior, batem bé ho tornem a posar al foc i no deixem de remenar fins que espesseixi

Deixem que la crema es refredi.



Un cop ha pasat el temps de repòs de la massa  l'estirem l damunt d'un paper de forn, l'estirem fins omplir tota la safata del forn., No importa que se'ns "desinfli" perquè anem a fer una segona fermentació i tornarà a pujar.


Posem la crema sobre de la massa, amb una managa pastissera ens quedarà perfecta, i deixem que reposi més o menys una hora.
Abans de posar-la al forn la empolvorem amb sucre.
Jo li he posat molta crema,  és que la meva safata era petita, així que no he hagut de pintar la masa amb ou batut perquè brilli.
El introduïm al forn calent a 180 graus uns 20-25 minuts.

Això van ser les nostres postres del Diumenge, però us faré una confessió ... a la tarda els nois i jo ens vam fer una xocolata calenta i ens vam acabar el tros que ens quedava ... estava deliciosa "!!!











2 comentaris:

  1. Té un aspecte formidable! A mi cada vegada més m´entusiasme més fer masses fermentades..és tot un espectacle.

    ResponElimina
  2. Esta combinacion es muy buena si te gusta la coca y la crema como a mi, asi que junto divino¡¡
    Peto

    ResponElimina

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.