divendres, 8 de maig del 2015

Pastís de papallona

Aquest pastís el vaig fer per l'aniversari de Patricia, que és una de les professores del Aniol.
És el mínim que puc fer, i ho faig amb tot el meu afecte, per a les persones que dia a dia estan amb els meus fills, els ensenyan, els guien i en moltes ocasions els aguanten les seves coses de nens, en el cas del Aniol en moltes, moltes !!!
Gràcies Patricia pels teus ensenyaments, pel teu somriure i per tot.
Moltes felicitats !!!
Tot i que la forma i la decoració no és en absolut un Sacher el seu interior si ho és ... li podem posar el nom..Pastís de papallona amb cor Sacher!

Ja és definitiu que la decoració no és el meu fort, tinc moltes idees però no se dur-les a terme, i em costa molt treballar amb la màniga pastissera, els biberons i aquest tipus d'artefactes i amb segons quin tipus de textures, ho confesso, però no cediré a la meva obstinació i aniré aprenent i millorant.

Una de les coses que mes em costa de treballar es amb la xocolata blanca, mai queda com m'agrada, és tot molt estrany!



Ingredients.


-175 Grams de mantega
-7 ous
-175 Grams de sucre
-100 Grams de farina de rebosteria
-175 Grams de xocolata 70%
-50 Grams d'ametlles crues mòltes. Farina d'ametlles.
-Melmelada d'albercoc

Per a la cobertura 

-150 Grams de xocolata 70%
-100 Ml de nata liquida
-20 grams de mantega


Posem al bany Maria la xocolata i ho deixem que quedi temperat.
Batem a punt de neu les clares d'ou, i reservem els rovells.
Posem en un bol la mantega tova amb el sucre i ho batem, millor amb una batedora electrica.de varetes.
anem incorporant els rovells una a una, i la xocolata fosa.
Ara amb la vareta manual anem incorporant la farina d'ametlla i la farina, amb moviments envoltants.
Finalment afegim les clares a punt de neu, amb compte, amb moviments envoltants i en la mateixa direcció.

Posem la massa en un motlle, jo amb el meu motlle nou amb forma de papallona!! untat en mantega i farina , o amb un paper especial per forn.
Introduïm al forn calent a 175 graus uns 15 minuts.
Passat aquest temps baixem la temperatura a 165 graus 30 minuts.
Quan ha passat aquest temps deixem el pastís al forn apagat i amb la porta entreoberta uns 10 minuts perquè no ens baixi la massa de cop.

Quan estigui fred l'obrim per la meitat i li posem, generosament melmelada d'albercoc.
Per a la cobertura posem a escalfar la nata líquida i quan estigui a punt de bullir retirem del foc, afegim la xocolata trossejada, batem bé i posem també la mantega, que ens quedi una xocolata fosa amb una textura ben fina.
Quan perdi una mica de temperatura repartim per tot el pa de pessic.
Deixem refredar. 






1 comentari:

  1. Un buen homenaje para la Patricia y esta claro que la generosidad es mutua.
    Lucia se aprende a base de practica y tu sigue, que acabaras haciéndolo cada vez mejor.
    Buen finde
    Bss

    ResponElimina

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.