dilluns, 23 de juny de 2014

11 Aliments que allarguen la vida (Revista Salud & corazón)

Com ja us havia comentat en una altra entrada d'aquest bloc cada mes ens arriba al departament de cardiologia on treballo una revista de la Fundación Española del corazón, Salud & corazón
Sempre vénen entrevistes molt interessants, receptes, reportatges .
La veritat és que aquest  m'ha semblat molt interessant i he fet un petit resum. 
Si us fixeu bé tots són aliments que podem consumir regularment a les nostres casa ja que els tenim molt propers. 
Amb una alimentació correcta podem viure més anys i el que és més important amb bona salut. 
Cuidem-nos cada

La oxidació cel · lular és un procés natural que provoca que tots els nostres teixits envelleixin.
Però una alimentació sana, amb aliments rics en antioxidants podem retardar el procés i millorar la nostre salut.

1- Gerds.
Les Gerds més d'aportar una bona quantitat de fibra, que afavoreix el trànsit intestinal, estan carregades de vitamina C, no ens aporten colesterol i si una bona quantitat de potassi que manté a ratlla la hipertensió.

2- Bròquil
Aquesta verdura aporta molta vitamina A  (que enforteix la nostra visió, la pell i el creixement del cabell) vitamina B2, vitaminia C, fòsfor, calci i potassi.
Ens ajuda en les dietes pel seu baix contingut de calories.

3 - Oli d'oliva
L'oli d'oliva és un dels aliments amb més propietats preventives i curatives.
Té un alt contingut en àcids grassos monoinsaturats, i vitamines A,D, K, E. 
Només li podem trobar un defecte, el seu alt contingut calòric.

4 - Préssecs
Aquesta fruita és molt rica en vitamina A i C, ens aporta molta fibra i minerals.
Però la seva principal característica és que és rica en batacarotenos.
Els carotens tenen virtuts antioxidants i protegeixen les nostres artèries tenen cura de la nostra visió i la nostra pell, ajuden a la formació de les dents i la bona salut de les nostres genives.

5 - Fruits del bosc
Totes les fruites del bosc com les móres i gerds són les que més antioxidants tenen.
Està demostrat que la ingesta redueix el risc de malalties del tracte urinari i milloraran la nostra visió.


6 - Maduixes
Contenen molta fibra i molta vitamina C.
Estudis demostren que menjar aquesta deliciosa fruita fa que els nivells de colesterol dolenta i triglicèrids baixin, això és degut als antioxidants que contenen.

7 - Magrana
El suc d'aquesta vermellosa fruita ens aporta tres vegades més vitamines, antioxidants i minerals que el te Verd, l'aranja, la taronja o la poma.
Diferents investigacions demostren les seves propietats neuroprotectores, antivirals i cardiopropectoras de a causa de que disminueix la concentració i oxidació de l'LDL (el colesterol dolent) i millora l'elasticitat de les nostres artèries.

8 - Carxofes
Riques en fibra, vitamina C, potassi, àcid folic i magnesi.
No contenen greixos i ens aporten molt poques calories.


9 - Clau
Posseeix propietats antibacterianes, anestèsiques, afrodisíaques, analgèsiques antiespasmòdiques i estimulants.
Un dels seus compostos és l'eugenol que preveu la coagulació de la sang.
conté flavonoides, manganès, magnesi, vitamina K, potassi, calci i àcids grassos omega 3

10 - Nous
Els estudis demostren que 8 nous diàries són una aportació molt important per al nostre organisme d'antioxidants.
Estan lliures de colesterol i són baixes en sodi i sucre.





11 - Cafe 
El cafè a part d'ajudar-nos a mantenir-nos desperts també redueix el risc de diabetis i de patir Parkinson, i estimula els enzims que protegeixen contra el càncer de còlon.
El cafè ocupa el lloc número 6 a la llista dels 50 aliments amb més atoioxidantes.
La seva aportació de polifenols, antioxidants naturals, protegeixen l'organisme enfront de la oxidació cel · lular i el possibles danys provocats pels radicals lliures.