dimarts, 22 de desembre del 2015

Pastís de torró i formatge


Estic,com cada any, abduïda totalment per les festes de Nadal, .

Ahir vam anar a veure Els Pastorets que fan desde fa 2 anys en l'escola, enguany Nou Patufet, genials tots, i genial l'Alfons fent de Llucifer, aquest "noi" ens ha sortit artista!

Santa Claus ja ha treballat, i molt, els Reis també, jo ja tinc els menús Nadalencs, i estem a punt de marxar uns dies de vacances, tot és una bogeria controlada i meravellosa. 

Aquesta tarda em compraré una gorra de Pare Noel que m'encanten.

Bé per no trencar amb aquest ambient nadalenc aquest Divendres per les meves companyes del departament de ginecologia he fet un pastís, dolç, dolç, de torró.

La recepta original és del bloc Tapitas y postres jo he canviat la capa de xocolata per una de formatge cremós, he pensat que xocolata negra i torró ha de ser deliciós pèro massa intens.
Amb aquestes quantitats surt un bon tros pastís, que a més com els ingredients són tan contundents amb una porció petita tenim prou, encara que és segur que repetiran perquè esta bonissim !!!!

Ingredients.

Per a la base

-200 grams de galetes maria o digestive
-80 grmas de mantega

Per la capa de torró

-200 grams de torró de xixona
-200 ml de nata liquida 35%
-2 sobres de cuallada
-200 ml de llet
-200 grams de sucre


Per a la capa de formatge

-300 grams de formatge cremós
-200 ml de nata liquida 35%
-2 sobres de cuallada
-200 ml de llet
-200 grams de sucre
-ratlladura de pell de llimona


Primer prepararem la base.
Triturem les galetes i les barregem amb la mantega fosa, ho barregem bé i fem una base al fons del motlle on anem fer el nostre pastís, com sempre jo li he posat un paper especial en el fons, ens anirà molt millor a l'hora de desemmotllar.

Per fer la capa de torró i la de formatge la tècnica és la mateixa.

Desfem els sobres de quallada en la llet
Posem a escalfar la nata amb el sucre, el torró a trossets i li afegim la llet amb la quallada ho barregem tot bé, que el torró ens quedi totalment desfet, quan comença a bullir i espessir el retirem del foc, el deixem temperar i el posem a sobre de la capa de galetes.
Preparem igual la següent capa de formatge que l'hem de posar a sobre de la de torró també quan aquest temperada, hem de deixar un espai de temps entre les dues capes, uns 30 minuts, per que així ens quedaran perfectament diferenciades, no es barregessin entre si.

Per decorar podem posar una mica de torró per sobre.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.