dimarts, 10 de gener del 2017

Un altre empanada de tonyina!!

Bona tarda a tots !!
Després d'un mes sense escriure al bloc aqui estic de nou.
Des de llavors han passat mil coses  i els meus dies no han donat per més,... entre comprar els regals, be.. escriure les cartes als Reis! cuinar i atendre els meus convidats, la feina, les vacances, una escapada a Madrid, que ja us ensenyaré, ara torna la calma, i la veritat es que ami m'agraden les festes de Nadal, els llums als carrers, reunir-me amb part de la família, els regals, fins i tot les nadales m'agraden!
Bé per començar poso aquesta recepta d'una empanada que vaig fer fa ja uns dies.
Tornaré per qui molt, molt aviat.
Moltes gràcies a tots per donar una ullada en aquest blog, us desitjo un molt feliç 2017, que el nou any ens vingui carregat de salut, d'amor, i de treball.




Ingredients.

-2 Cebes de Figueres
-2 Pebrots verds
-1 Pebrot vermell
-1 albergínia
-4 Tomàquets madurs
-2 Llaunes petites de tonyina en oli d'oliva
-Farigola
-sal
-Pebre
-Oli D'oliva

Per a la massa

-300 grams de farina de força
-20 Grams de llevat fresc
-30 ml d'oli d'oliva suau
-Aigua (la que admeti la massa)
-Sal
-1 ou per pintar


Primer de tot tallem les albergínies a trossets, quadradets. les salem i les deixem reposar en un colador, així evitarem que ens deixin sabor amarg.
Escaldem els tomàquets, els traiem la pell i les llavors i els tallem a trossets.
reservem

Tallem les cebes, els pebrots en juliana i els sofregim en una paella amb una mica d'oli, quan estiguin mig fets afegirem la albergínia, i una estoneta després els tomàquets.
Posem sal, pebre i una mica de farigola, si ens agrada, o una altra herba aromàtica que ens agradi.
un colp ho hem retirat el foc i estigui temperat li podem afegir la tonyina, jo li trec l'oli, i ho barregem bé.

Fem la massa posant al taulell la farina, i enmig sal, l'oli i el llevat dissolt en una mica d'aigua tèbia, no poseu en principi molta aigua per que hem d'anar afegint fins que ens quedi una massa que no s'enganxa a les mans.
Amassem.

Amb una part de la massa farem un cercle, a sobre d'un paper especial per a forn, a sobre posem el farciment, amb l'altra part de la massa fem un altre cercle per tapar i segellem les vores.
Fem un forat al centre i pinzellem amb ou batut.
Introduïm al forn calent a 190 graus uns 35 minuts.

Aquesta és la meva versió, senzilla, sense pretensions, però feta amb molt de carinyo i amb ingredients de primera qualitat.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.