dilluns, 9 de juliol del 2012

Rodó ibèric farcit




Ara que tinc el nens a casa de vacances he de pensar menjars freds, que els pugui fer a la nit pel dia següent. Intento no repetir-me, però és inevitable, la típica amanida de pasta, o d'arròs, el fricandó, pollastre arrebossat ... o al forn ...
L'altre dia vaig comprar al mercat un tros de llom de porc ibèric i vaig demanar que m'ho tallessin com un llibre.
En aquest cas l'he farcit de bacó, poma i panses, bàsicament el que tenia en casa.. Altres vegades el farcit és de prunes, botifarra ... formatge ...



Ingredients.


-1 Tros sencer d'uns 750 grams de Llom Ibèric
-6 Tires de Bacó
-1 Poma
-Passes o prunes
-1 Tomàquet madur
-3 Cebes petites
-Pebrot vermell
-Pebrot verd
-2 Pastanagues
-Sal
-Pebre
-Oli d'oliva
-Una mica de conyac, whisky o vi ranci


Si tenim ja el llom tallat posem les tires de bacó, la poma el làmines i les panses. el enrotllem i ho lliguem amb el fil de cuinar, si tenim, jo ho he tancat amb uns escuradents.
Li posem sal i pebre i el posem a daurar en una cassola amb oli.
Primer ho anirem girant fins que tota la peça estigui ben daurada, aleshores baixarem el foc i li posem les verdures i el conyac, o vi ranci, ho anem deixant coure donant de tant en tant una voltes perquè la cocció sigui uniforme.
Amb uns 40 Minuts està bé.


Quan aquest fred li traiem el fil o els escuradents i el tallem a rodanxes.
Jo en aquest cas no he triturat les verdures, les he servit senceres, però també les podem triturar i servir la salsa a part, o damunt de la carn.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.