dilluns, 29 de setembre de 2014

Aliments amb greix..pero sans (Revista salud & corazón)

Aquest mes a la revista salud & corazón, que ens envien cada mes des de La casa del corazón, ve un reportatge molt interessant.
Aquest és un resum.
Hi ha aliments que contenen greix, però greix no nociu, greix que és, consumit amb moderació, vital per al nostre organisme.

Peix Blau.

El Verat, el salmó, la truita, les sardines, la tonyina són fonts d'Omega 3.
Aquests àcids grassos es comporten com un medicament natural redueixen malalties com l'artritis reumatoide, disminueixen els dolors menstruals i retarden l'aparició de l'osteoporosi.
Redueixen el nivell de greix a la sang, d'aquesta manera redueixen el risc de patir malalties cariovasculars.



Alvocat
L'alvocat és saludable per al nostre cor ja que conté gran quantitat d'àcid oleic que bloqueja el colesterol dolent.
Manté els nostres ossos forts gràcies al seu alt contingut en vitamina K. i regula la pressió arterial a causa del seu gran contingut en Potassi.
Una altra de les seves virtuts és que quan s'ingereix amb altres aliments ajuda a absorbir millor els nutrients que ens facilita la digestió.
D'aquest aliment tan complet no podem abusar ja que té gran proporció és greix el que li aporta moltes calories.


Pipes
De Gira-sol, de carbassa o sèsam.
Ens aporten greixos que són saludables perquè ajuden a reduir el colesterol, i contenen gran quantitat de vitamines E i B que ens aporta energia.
Són riques en fibra i tenen propietats antioxidants.
Concretament les pipes de gira-sol contenen gran quantitat de Oega 6 que té propietats antiinflamatòries i són beneficioses per a l'aparell circulatori ja que fluidifiquen la sang, prevenen la formació de coàguls i disminueixen el colesterol.

Fruits secs
Avellanes, ametlles, festucs, nous ....
Els fruits secs són saludables però també són molt calòrics pel que no hem d'abusar d'ells, cal menjar-los amb moderació
Hi ha estudis que demostren que la dieta Mediterrània amb suplement d'oli d'oliva, o fruits secs pot reduir fins a un 30% el risc de patir complicacions cardiovasculars majors.
Les nous, per exemple conté gran quantitat d'Omega 3.


Oli d'oliva.
Com  aporta gran quantitat de calories no és recomanable abusar d'ell, la quantitat recomanada és de 30 grams al dia.
És ric en substàncies antioxidants, vitamines, carontenos, polifenols que són uns antiinflamatoris naturals
Prevé de les malalties cardiovasculars.
És ric en àcid oleic i augmenta el nostre colesterol HDL (colesterol bo) sense augmentar el colesterol total en sang.

Ous
Encara que tenen mala reputació la veritat és que els ous ni danyen el nostre fetge ni augmenten el colesterol.
Els ous no aporten gran quantitat de calories,
Contenen vitamines A i B, proteïnes i minerals.
El seu rovell conté gran quantitat de colesterol però al seu torn és rica en àcids grassos Omega 3, a més de contenir ferro i carotenoides ..
La clara conté gran quantitat de proteïnes, alguns minerals, vitamines i glucosa.
La presència d'àcids grassos saturats i poliinsaturats en l'ou supera àmpliament la quantitat de grada saturada.
Aquest balanç positiu és el que els fa beneficiosos per a la nostra salut