dimarts, 4 d’agost del 2015

Tornem a fer "rodes de colors" (amb forat al mig)


Aquesta recepta és una còpia de l'altra vegada que la vaig fer i ja la vaig posar al bloc, però volia tornar a ensenyar-vos els que vaig fer l'altre dia per les meves companyes.
No tenen cap complicació fer-los i queden molt bé.
Això si, cal pastar una bona estona per que és la manera perquè ens quedin molt esponjosos.
Seguim gaudint, bé amb tanta calor potser la paraula no és gaudir, sobretot per als que treballen aquest mes d'agost, seguim gaudint de l'estiu!

Ingredients.

-300 grams de farina normal
-160 grams de farina de força
-30 grams de sucre
-7 grams de llevat sec de forner
-200 ml de llet
-4 cullerades de cacao pur en pols
-sal
-2 ous
-60 grams de mantega
-oli d'oliva suau

Per a la cobertura

-Cobertura de xocolata LIDL
-Cobertura de vainilla LIDL
-Ametlla crocanti
-encenalls de xocolata



Barregem la llet, que ha d'estar temperada, amb el llevat i la deixem reposar uns minuts 10 o 15.
Tamisem les dues farines i el cacau i els posem en un bol, afegim una mica de sal, els ous batuts i la mantega a temperatura ambient, el sucre, finalment afegim les barreja de llet i llevat.

Per aquesta recepta és ideal la batedora elèctrica, jo tinc una de mà molt senzilla però que va molt bé, a mà se'ns pot fer molt pesat ja que cal pastar molt, uns 15 minuts a mà o uns 10-12 si és amb la batedora elèctrica, aquesta pas és important fer-ho bé perquè el pastat és el que donarà esponjositat a les nostres "rodes".

Quan ja tenim les massa posem una mica de farina sobre del marbre i l'estirem bé, tallem les rodes, jo ho he fet amb un tallador especial però ho podem fer amb dos gots de diferents mides, un cop tinguem les formes les deixem reposar entre 60-90 minuts, a sobre d'un paper especial per a forn i tapades amb un drap una mica humit.

Passat aquest temps posem l'oli a escalfar i les fregim, molt poca estona per cada banda, queden bé de seguida, no necessiten ni a un minut per cada costat.
Les posem a sobre d'un paper absorbent i ja les tenim llestes.

Les deixem refredar i posem la cobertura.

En aquesta recepta jo he utilitzat una cobertura que venen en Lidl que és de xocolata i l'altre de vainilla ,

He posat per sobre ametlla crocant, boletes de sucre i encenalls de xocolata.
Ami aquest tipus de dolços, personalment, m'agraden molt.

Tot i que és una massa fregida no queda greixosa, això si quan els traiem de l'oli els hem de posar a sobre de paper de cuina, però ja us asseguro que no absorbeixen res d'oli, queden perfectes.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.