dissabte, 7 de novembre del 2015

Pastís de formatge super, super esponjós per l'aniversari de l'Alfons

Aviat és l'aniversari de l'Alfons,aquest no és el pastís definitiu, el que ens menjarem amb els convidats que vinguin a casa a celebrar-ho amb nosaltres, però he començat a fer proves, he preparat com a pastís d'aniversari el de  formatge esponjós, el que sempre em demana i que mai he fet, aviat bufarà les espelmes i  tots cantem anys i anys..per molts anys !!!!
Ja se que a tots els que us faig els meus pastissos, galetes i dolços en general esteu encantats i sempre m'ho agraïu, sempre tinc comentaris agradables que m'animen fer les coses cada dia una mica millor, a buscar receptes, productes nous, motlles, tot això m'omple d'idees i de il·lusió.
Però, però a casa no és igual, tinc un sector crític, molt crític.
He fet, i tinc per fer, moltíssimes receptes de pastís de formatge, però....No la que a ells els agrada ... vaja!
Sempre que a les fires que visitem veiem el típic pastís de formatge esponjós, sense la base de galeta o brisa, he d'escoltar el comentari: aquesta és la que ami m'agrada !!!
Doncs aquesta és la que vaig fer, m'agraden els reptes.
D'aquesta manera entrant en blocs i mirant llibres he trobat aquesta recepta, i, si, aqui la tenim !! 
El pastís de formatge més esponjós del món mundial..toma ya!

Del bloc: Cupcakelosophy

Ingredients.

-6 ous
-140 Grams de sucre
-50 Grams de mantega
-250 Grams de formatge cremós o Mascarpone
-1/4 De culleradeta de cremor tàrtar
-100 Ml de llet
-60 Grams de farina
-20 Grams de maizena

-una mica de sal

Primer posem al bany maria la mantega, el formatge i la llet, ho batem fins que amb la calor ens quedi tot fos.
Retirem del bany maria i ho deixem refredar.
Separem les clares d'ou, les batem a punt de neu, quan estan  muntades seguim muntant i afegim el cremor tàrtar i el sucre,  , les clares ens han de quedar molt fermes, amb pics, per això és millor fer-ho amb una batedora electrica.
Un cop freda la barreja de mantega, llet i formatge hi afegim la farina, els rovells d'ou, la maizena, un polsim de sal.
A aquesta barreja li anem afegint a poc a poc, millor amb una espàtula, i batent sempre en la mateixa direcció, les clares muntades.
Posem en un motlle folrat amb paper especial de coure, hem de deixar molt marge per que el pastís creixerà molt dins de forn.
Ho hem de coure al bany maria posant el motlle amb la massa dins un recipient amb aigua molt calenta
Introduïm al forn calent a 160º uns 90 minuts.
Molt important !! no obrim el forn durant la cocció, no traiem el nostre pastís del forn un cop finalitzada la cocció, deixar-ho almenys una hora dins amb el forn apagat, per que si no de baixarà de cop i no ens quedarà tan esponjós.

Felicitats Alfons !!! espero que aquest sigui el pastís de formatge que a tu t'agrada!!!!










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.