dijous, 18 de maig del 2017

Faves de temporada


A casa les faves no tenen gaire èxit, ami personalment no m'agraden, ni el seu sabor ni la textura, però les vaig veure tan fresques a Casa Ametller que vaig comprar mes d'un quilo i vaig cuinar un parell de racions.
La recepta és de la meva antiga col·lecció de llibres de cuina.

Ara és temps de faves, les sembren a l'hivern i  les podem trobem a les botigues en aquesta època de l'any, a la primavera
Que no ens enganyin perquè són verdes, en realitat no són verdura ...són llegums.

La faves ens aporten molts beneficis nutricionals ja que contenen àcid fòlic ,proteïna vegetal ,hidrats de carboni que ens donen energia, fibra,minerals: Potassi, Fòsfor, Sodi, Calci . Vitamines: C, A, E, B1, B2...i no tenen pràcticament greixos.



Ingredients.
(No poso quantitats exactes)
.
-Faves
-cansalada fresca
-botifarra negra o bull negre
-ceba tendra
-alls
-fulles de menta fresca
-fulles de llorer
-sal
-pebre
-oli d'oliva


Desgranem les faves, ja que només utilitzarem els grans.
Piquem la ceba i l'all i el sofregim en oli calent, afegim la cansalada tallada a trossos petits i també la sofregim.
Afegim llavors la botifarra, també tallada a trossos, les faves, la ment, el llorer, sal, i pebre.
Ho cobrim d'aigua i deixem coure fins que estan cuites les faves.
Feliç dijous a tothom!!!









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.