dilluns, 9 de desembre del 2013

Pastís ( Pastelón de la abuela)




Primero de todo agradecer a Mary, de Cuchillito y tenedor que me envio esta receta por e-mail, yo la habia visto en su blog y despúes no recordaba donde ni como se llamaba, muchas gracias Mary.  impossible millorar l'originalperò intentem no baixar el nivell i que les receptes quedin estupendes.
No se per que aquesta em va agradar des que la vaig veure, en l'original li posen una cobertura de Mascarponeamb sucre glas i colorant rosa, que es pot menjar només amb mirar-lo, perquè el resultat és espectacular ....
En aquest cas per a la cobertura li he posat una mica de xocolata al 70% que vaig barrejar amb nata liquida 35%.

 
 
Ingredients.
 
-1 tableta de xocolata Valor (200 grams) + 100 grams per la cobertura
-200 grams de mantega
-160 grams de farina
-1 sobre de llevat en pols
-160 grams de sucre
5 ous
-Melmelada de maduixes


Per preparar el pa de pessic primer desfem la xocolata al bany maria.

Barregem els rovells d'ou amb el sucre,. ho hem de batre molt fins que ens quedi una barreja molt suau i esponjosa, després li afegim la mantega que aquest tova, però no desfeta.
Afegim la xocolata, no calent, pot estar temperat, no deixem de batre, després afegim la farina i el llevat tamisats.
Finalment afegirem les clares muntades a punt de neu, això farà que ens quedi un pa de pessic molt esponjós.
Enfornarem el pa de pessic en 2 parts, és ideal que ens quedin igual, cosa que en el meu no ha passat, però més o menys han de ser parts iguals, així que podem agafar un cullerot i intentar fer un 50-50% de la massa .
Ho posem al forn calent a 200 graus, uns 20 minuts.
Fem el mateix amb l'altra meitat de la massa.
Quan les tinguem ja fredes posem entre pa de pessic i pa de pessic melmelada, en aquest cas de maduixa, i posem un sobre l'altre.
La decoració a gust de cadascú, jo vaig desfer al bany Maria uns 100 grams de xocolata amb 2 cullerades de nata liquida 
 i vaig fer aquest dibuix amb la màniga pastissera.
El pastís va ser un èxit.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.