dijous, 18 de juny del 2015

Pastís de formatge amb aroma de llima i nabius

Aquest pastís és una barreja, i alhora una improvisació de diferents receptes de pastís de formatge.
Quan em vaig posar fer-ho no sàvia que anava a succeir, quedaria bé?, i ni tan sols havia pensat en la cobertura per que tenia diferents ingredients i em vaig dir:Lucia ho pensaràs en el moment de fer-ho!
Em vaig anar animant i apa......en lloc de posar ratlladura de llimona ....per que no de llima?
Nabius.....i al final la cobertura de melmelada de cireres negres.
No ho he provat, però m'ha dit un dels meus "tastadors oficials" que li ha agradat molt ..
estic tan feliç!

Fàcil, molt fàcil, podem canviar els ingredients, les galetes poden ser tipus Digestive, o integrals, o de canyella.
Els Nabius són extra, podem no posar res o posar panses de Corint ..
sense llavors.
Ratlladura de pell de llimona, o de taronja, o de llima ..
Els iogurts poden ser de llimona, grecs, desnatats ...

Si ens agrada no tenim excusa per no encendre el forn i fer una efímera i saborosa petita obra d'art.

Ingredients

Per a la base

-1 Paquet de galetes
-100 Grams de mantega
-2 Cullerades soperes de sucre
-1 Pessic de canyella mòlta

Per al farcit

-400 Grams de formatge cremós, tipus Philadelphia
-2 iogurts
-120 Grams de sucre
-90 Ml de llet o nata liquida
-3 ous
-2 Cullerades soperes de maizena
-Ralladura de pell de llima, una mica de vainilla liquida, nabius deshidratats (opcional)



Per a la cobertura (opcional)

-Mermelada, En aquesta de cireres

-Fulls de gelatina


Primer desfem la mantega, que ens quedi liquida.
Triturem les galetes i les barregem amb la mantega, el sucre i la canyella.
Fem una massa i folrem amb ella el motlle que anirà al forn.
Jo sempre faig servir un motlle desmuntable i paper especial per a forn.

Ho deixem reposar a la nevera mentre preparem la resta.

Barregem els iogurts, el formatge, la llet, els ous batuts, la maizena, les aromes que vulguem i ho batem tot amb la batedora elèctrica.
Posem aquesta barreja sobre de la que havíem posat en el motlle.
Si li volem posar panses o nabius els arrebossem una mica en farina, i els anem repartint per la massa.

Introduïm al forn calent a 175 graus uns 45-50 minuts.

Una vegada que tenim fet el nostre meravellós, deliciós i dolç pastís ho deixem refredar, almenys 5 o 6 hores, o d'un dia per l'altre.
Si li volem posar cobertura haurem de hidratar les fulles de gelatina amb aigua freda.
Posem la melmelada a escalfar en un cassó, quan comença a bullir la retirem i posem les fulles escorregudes, barregem bé.
Deixem que es refredi i vagi agafant cos i el posem damunt del nostre pastís, ben repartit.

Felicitats ... ja el tenim, sens dubte, un pastís molt fàcil i que ens quedarà molt bé, apte per a principiants en això de la rebosteria ... no hi ha excuses !!






1 comentari:

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.