dimarts, 21 de juliol del 2015

Pa de pessic molt esponjós banyat en xocolata !!



L'altre dia vaig necessitar 6 rovells d'ou per fer crema.
Em van quedar les clares, però no les volia desaprofitar.
A la cuina els termes llençar,o desaprofitar son totalment prohibits.

Així que vaig decidir fer aquest pa de pessic, no utilitzarem la bàscula, mesurarem les quantitats amb el gotet del iogurt, és molt pràctic.
Li he donat un toc d'aroma de llimona i ho he banyat en xocolata desfeta en nata liquida, ideal per a aquest cafe del matí que tant m'agrada acompanyat d'un trosset d'alguna cosa dolça, si pot ser casolà millor!

I això em serveix de excusa per utilitzar els meus motlles Blundt que em van regalar pel meu aniversari.

He utilitzat 6 clares + 2 ous, però es pot fer amb 4 ous sencers, o amb menys clares.


Ingredients.


-6 Clares d'ou
-2 Ous sencers
-1 Iogurt natural, desnatat, o grec o de llimona
-3 Mesures de iogurt de farina
-2 Mesures de iogurt de sucre
-1 Mesura d'oli d'oliva suau o de gira-sol
-1 Sobre de llevat

-ralladura de pell de llimona o de taronja o alguna essència, de vainilla o toffe






Posem totes les clares amb una mica de sal i les batem a punt de neu.
En un bol barregem els rovells amb el sucre, la ratlladura de la llimona o l'essència ia continuació el iogurt, l'oli i les farina amb el llevat.
Per últim, i batent suaument i sempre en la mateixa direcció, barregem les clares que haviem reservat.
Ho posem tot en un motlle i ho fiquem al forn calent, el millor és tenir el forn a 200 graus i en el moment de posar el nostre pa de pessic baixar-lo al 170.graus.
Ho deixem coure uns 45-50 minuts.
Un cop acabada la cocció és millor deixar-ho uns minuts amb el forn apagat i la porta del forn tancat i després un minuts amb la porta oberta, això evitarà que se'ns "baixi".

Com sempre us animo a encendre el forn, tot i que ja sé que ara fa, molta calor, però bé ... ja arribarà el fred.

Un cop esta fred el pa de pessic podem posar-li la cobertura que més ens agradi, fins i tot només una mica de sucre glas, jo li he posat de xocolata, com sempre, escalfant la nata i un cop comença a bullir retirem el foc, li posem la xocolata trossejada i batem bé, deixem reposar uns minuts i ja podem banyar el nostre pa de pessic.










1 comentari:

  1. Madre mia que hambre¡¡¡ ese pastel tiene un aspecto delicioso¡¡ besos

    ResponElimina

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.