diumenge, 26 de juliol del 2015

Empanada de Bonítol amb verdures. Obert per vacacnces!!!

Jo vaig a posar el cartell, com cada any d'Obert per vacances, i és que és ara que vaig a començar-les es quan puc dedicar-me més a fons al que m'agrada... estar amb els meus fills ... anar a la platja per les tardes , cuinar ... si anem de viatge veure paisatges nous per a mi, catedrals, museus, gent ... escoltar altres idiomes!
Dit així sona molt estrany, però és real.
A tots els que les heu començat les merescudes vacances, o esteu a punt.. us desitjo que les gaudiu molt,i per els que les heu acabat que torneu amb moltes ganes per començar el nou curs ..que moltes vegades es fa molt dur i difícil, però anims !!

La recepte d'avui. Li dic empanada per que no sé com dir-ho, però si no la tapés amb massa li diria coca, no ho sé.
M'agrada fer aquest tipo de massa amb qualsevol farcit que se m'acudeixi, com sempre tinc verdures a la nevera la combinació és fàcil.
Aquest cop a part de les verdures, li he posat un pot de bonítol en oli d'oliva, i per damunt una l una barreja de 3 tipus de sèsam: cru, daurat i negre.
El vaig comprar en una botiga que ami m'agrada molt que només venen espècies, llavors, pasta italiana molt original i llegums.


Ingredients.



-1 pot petit de Bonítol en oli d'oliva
.1 carbasso
-1 carbassó
-2 cebes
-1 albergínia
-1 Pebrot vermell
-1 Pebrot verd
-tomates cherry
-Sal
-Pebre
-Oli D'oliva

Per a la massa

-300 Grams de farina de força
-10 Grams de llevat fresc
-Aigua
-30 Ml d'oli d'oliva
-sal


La massa la faig una mica a ull, poso la farina, el llevat desfet amb l'aigua temperada, una mica de sal i l'oli, sempre és millor posar poca aigua i anar afegint segons l'accepti la massa, de seguida es nota si neceita mes , per que perquè ens quedi bé la massa de ens ha de desenganxar de les mans, si veiem que no lliga bé és que necessitareu més aigua, si ens queda molt enganxosa però lligada és que li falta una mica més de farina, per aquesta massa no necessitem la pastadora, encara que jo si la vaig utilitzar per que tenia un ajudant, l'Aniol i el volia anar barrejant tots els ingredients.
Un cop tenim la massa la deixem reposa tapada amb un drap mentre preparem el farcit.

Fer el farcit consisteix a posar la cassola amb oli i anem afegint totes les verdures tallades segons necessiten mes o menys temps de cocció, primer la ceba i els pebrots, els tomàquets els he posat sencers, sal i pebre i alguna espècie que ens agradi.
Posem la meitat de la massa en un motlle, a sobre les verdures i el bonítol, i tapem amb l'altra meitat, per sobre he posat el sesam i pintat amb ou batut.
Introduïm al forn calent a 200 graus uns 35-40 minuts.
Ja tenim la nostra empanada, deliciosa calenta o freda.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.