divendres, 24 de juliol del 2015

Pastís de pomes ..al reves!!

Cada dia m'esforço més per els Divendres sorprendre a les meves companyes amb un nou pastís o galetes!
Dificil, per que encara que hi ha milers, milions, de receptes meu problema sempre és el temps de què disposo.
Però elles s'ho mereixen tot i ho agraeixen molt.
M'encanta veure a gairebé tot el departament ficat a la petita zona de descans degustant el que els he portat aquest dia.
Les darreres setmanes hem fet un petit canvi, a petició popular! una cosa dolça i una altra salada.
Aquesta setmana les vull sorprendre amb aquest pastís de poma al reves, o pastís invertit que fa només 5 minuts he vist al bloc  Cake Lab dulces a medida , i del ja m'he fet membre per que té unes receptes que em donaran idees que em vindran molt bé!

Per ser la primera vegada que ho faig he estat totalment fidel a la recepta,'única variació que m'he permès és que li he posat mes pomes! i és que no ho puc evitar .. m'encanten les pomes en els pastissos!
Però ja estic pensant fer-ho un altre dia amb alguna variació, encara que l'original m'ha agradat molt i no ho podré millorar, és només per donar-li un toc personal.

Ingredientes

-325 grams de farina de rebosteria
-180 grams de sucre moreno
-100 grams de mantega
-250 ml de llet
-2 ous
-essència de vainilla
-sucre blanc
-6 pomes

Primer posarem el sucre blanc en un cassó i deixarem que cogui fins que ens quedi color caramel, no molt cremat per que si no amarga
Pelem, traiem les llavors a les pomes i les tallem a làmines.
Estenem el caramel al fons del motlle que hem triat.
Posem els trossos de poma ben col·locats sobre del caramel.
Ara fem la massa.
Batrem la mantega, que ha d'estar a temperatura ambient, juntament amb sucre moreno i l'essència.
Sense deixar de batre anem posant un ou i després l'altre.
Seguim batent i posem, alternant, la llet i la farina.
Posem aquesta massa sobre de les pomes i el caramel i ho posem al forn calent a 180 graus uns 40-50 minuts.
Deixem que es refredi i desmotllem.

No ha d'estar freda del tot per que se'ns enganxarà el caramel al motlle !!














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.