diumenge, 6 de març de 2016

Quinoa amb verdures i llagostins

Ja fa bastants dies que vaig comprar quinoa.
No sabia com l'anava a preparar, és un producte totalment nou a la meva cuina, però des d'ara ja serà part d'ella per que ens ha agradat molt.

Nutricionalment  la Quinoa és un gran aliment, conté tots els aminoàcids essencials de manera equilibrada. És rica en fibra dietètica, fòsfor, magnesi i ferro. A més no té gluten i és fàcil de digerir. Es pot emprar en receptes de tot tipus, ja que es pot utilitzar mòlta, cuita, torrada, es pot menjar freda o calenta


La FAO va declarar l'any 2013 Any Internacional de la Quinoa


Per fer aquest plat us vaig a posar, orientativament els ingredients que he utilitzat, per que es pot fer amb les verdures o hortalisses que més ens agradin o tinguem a casa...acompanya perfectament els nostres plats.

Ingredients.

-300 Grams de quinoa
-1l de brou
-Carbasso
-ceba
-pebrot vermell
--pebrot verd
-Ceba
-pastanaga
-Xampinyons
.-llagostins cuits
-Salsa De soja

Primer netegem pelem i tallem petites totes les nostres verdures.
Jo les he pasat per el Wook
Mentre es fan les verdures posem a escalfar el brou, l'objectiu és que acabem la cocció de la quinoa a i les verdures al mateix temps i servir-ho tot calent al moment.
Posem el wook a escalfar amb oli, quan aquest l'oli ben escalfa anem afegint les verdures, posant primer les que necessiten més temps de cocció.
Rentem bé la quinoa i quan el brou  bulli la coem, remenant de tant en tant.
L'hem de deixar coure uns 15 minuts.
Un cop cuita la colem i la barregem amb les verdures que havíem cuit al wook, i els llagostins pelats.

Compte amb la coccón de les verdures, el wook cal posar-lo amb el foc al màxim, ens han de quedar cuites "al dente" cruixents.