dimecres, 23 de setembre del 2015

Pastís d'aniversari , xocolata amb taronja amarga.



Avui és l'aniversari d'Alfons, el meu fill gran ..21 anys la criatureta !!
Aquest no és el pastís "oficial" ja que en ser Dimarts tots estem ocupats amb escoles, treball, universitat, hem quedat que ho celebrarem el Dijous que és festa a Barcelona,com sempre amb les iaies.
Però bé, com avui és el dia,soparem toit junts, bufarem les espelmes,obrirem algun regal i cantarem allò de.. anys i anys per molts anys !!!
Sembla increïble veure com el meu nen té ja 21 anys !! tot i que ja fa anys tinc assumit que és un adult, amb la seva barba i tot !!

Els pastís és molt senzill, un pa de pessic, amb dos colors i sabors; xocolata i toffe, i per fer-ho diferent ho he emplenat de melmelada de taronja amarga, ha estat tot una mica improvisat per que ho vaig fer mentre prepaba el sopar, i encara ficar-me a la cuina és el que més m'agrada  amb diferencia, segons a quines hores les meves piles, que no han de ser les del conillet Duracel, ja van amb el pilot vermell....se acaben.

Ingredients

-150 Grams de farina per bescuits 
-150 Grams de sucre 
-100 Grams de mantega 
-1 Cullerada de llevat en pols 
-4 ous 
-essència de toffe
-4 Culleradetes de cacau pur

-Melmelada de taronja amarga

 Per a la cobertura

-50 ml de nata 35%
-100 grams de xocolata 70%



Batem els ous amb el sucre 
Quan ho tinguem ben batut afegim la farina el llevat tamisatsseguim batent i afegim la mantega fosai una mica d'essència de toffe

Separem una petita part de la massa i li afegim el cacau en pols
Posem la massa de vainilla en un motlle de blundt
l ( li hem de posar o bé spary perquè no s'enganxi o mantega ben untat i enfarinat, així ens assegurem que no se'ns enganxarà)i després posem a sobre la massa amb el cacau i amb una cullera, per exemple, li donem unes voltes perquè quedi mal barrejat, això ens fa l'efecte dels dos colors diferenciats que queda tan bonic.

Ho posem al forn calent a 170 graus 40 minuts

Un cop  fred el partim en dos, i li posem el que més ens agradi, jo li he posat melmelada de taronja amarga, que no és precisament la que més m'agrada, però volia variar una mica ia casa si que els agrada

Un cop refredat li posem la cobertura que més ens agradi.








                                      Felicitats Alfons!!!!!








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.