dilluns, 19 d’octubre del 2015

Galetes de mantega de cacauet. Benvingut Lama (Lily)

Hi ha qui diu que les tardes de diumenge són tristes, avorrides.
Ami mai m'ho ha semblat, si surto de cap de setmana em sembla que el temps vola, per que és el moment de tornar a casa, la roba i les coses que portes i sopar aviat, o intentar-ho, per que al dia següent toca matinar.
Si em quedo a casa sempre tinc milers de coses per fer, i si no em poso fer alguna cosa dolça per l'endemà a l'escola.
Ahir em va donar per fer galetes, a casa estaven veient una pelicula que ami no m'interessava per res, a més m'adormo al sofà, és automàtic, deu ser que els sofàs tenen poders hipnòtics, perquè jo em sento al sofà i no resisteixo ni cinc minuts!
Les galetes són de mantega de cacauet, han quedat delicioses, de veritat, i és un gust treballar amb la massa de galetes i amb els talladors, es divertit i creatiu.
Amb la quantitat que poso surten moltes, les he fet una mica gruixudes perquè aquest tipus de massa és molt trencadissa, i cal anar amb compte per que es trenquen quan estan crues.
Vaig fer unes amb forma d'estrella amb una mica de xocolata, però en realitat no necessiten res més, ja tenen molt sabor.

Ingredients

-125 Grams de mantega
-125 Grams de mantega de cacauet
-100 Grams de sucre
-100 Grams de sucre moreno 
-1 Ou
-1 Culleradeta d'essència de vainilla (opcional)
-350 Grams de farina de força
-una mica de sal

Barregem els dos tipus de sucre amb la mantega, que ha d'estar a temperatura ambient, ho podem fer amb un batedor manual, una vegada que adquireixi una textura de pomada  afegim la mantega de cacauet, l'ou, l'essència, batem bé, una mica de sal i la farina a poc a poc, que es vagi integrant en la massa.
Estirem bé la massa entre dos papers dels que són especials per a forn i ho posem a la nevera mínim 2 o 3 hores.
Ha de quedar la massa ben freda per poder tallar les galetes i que ens quedin bé.
Com no hi caben totes en el forn quan tinguem una safata al forn, la resta de la massa la posem a la nevera.
Les posem al forn calent 180º uns 7 minuts, veurem que ja estan pel color daurat que adquireixen.

Aquesta recepta és ideal per fer amb els nens, els encanta utilitzar els  talladors amb formes per fer galetes !!!

















Potser m'he tornat boja, però a casa i per majoria absoluta, vam decidir adoptar a Lama, la seva història és trista, però bé.. al final ha estat feliç, per que esta sa i estalvi a casa, amb nosaltres i els seus amics, bé encara no s'han fet molt amics ... Lego i Luke.
Donar les gràcies a Núria que amb molt d'esforç i molta dedicació protegeix i dona l'oportunitat de una vida digna a tots els éssers vius que pot i més.
Va trobar a Lama, el va protegir, el va  portar al veterinari i es va preocupar de donar-li una nova llar.
Si us plau, si us plau, no compreu animals, és una barbaritat, hi ha tants animals en refugis que busquen una oportunitat, i tenen tant de donar, si comprem el que fem és finançar gent que els fa criar i això és un comerç cruel si ningú els compra pararien aquest negoci que és una tortura per a les pobres femelles que les fan parir com si fos una producció industrial una aberració.
Si volem una mascota parlar amb una protectora, amb algú que conegueu que sàpiga del tema, si el que voleu és un gat o un gos que sigui "guapo" us asseguro que quan tingueu a la vostra mascota a casa us semblarà la mascota més guapa del món, per que es fan estimar.

Benvingut Lama.Encara que jo li dic Lily !!


De gran vol ser Model, tremola Velencoso, ja tens substitut!!!!



1 comentari:

  1. Ummm que ricas¡¡¡, me tomaba ahora un par de ellas con el cafe, besos

    ResponElimina

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.