dilluns, 30 d’abril del 2012

Arròs amb Sípia, calamar i gambes

No m'atreveria fer una paella ... la meva família, per part de la meva mare, són valencians i ells la "broden" però a casa meva agrada molt l'arròs, en totes les seves versions, així que alguns Diumenges faig un arròs, amb Sípia , calamar i gambes, o escamarlans si els trobo bé en el mercat.
Jo ho faig ben senzill, us he de dir que queda molt bo, això si, sempre amb brou de peix i arròs bomba. Per a mi és fàcil perquè sòl deixar-lo preparat, com ahir, i en arribar a casa només li falta l'arròs o sigui que en 20 minuts mengem un plat bo, calent i jo no m'he de posar a cuinar.


-Ingredients

-500 Grams d'arròs bomba
-1,5 De brou de peix
-1 Sípia mitjana
-2 Calamars petits
-300 Grams de Gambes
-Pebrot vermell
-Pebrot verd
-4 Dents d'all
-3 Tomàquets madurs
-Oli d'oliva
-Safrà
-Sal



Posem l'oli a la paella i quan estigui calent esglais les gambes. Les retirem.
En el mateix oli posem els alls, després els pebrots, tot tallat petit.
Quan tot esta passat afegim els tomàquets, jo tinc costum de posar-los tallats, no ratllats, va a gustos.
Quan ja els tinguem ben passat afegim la sípia i el calamar i ho deixem coure tot junt fins que canviïn de color.


Fins aquí la preparació, és en aquest punt que jo ho reservo si ho mengen al dia següent.

A mi m'agrada posar l'arròs a sobre del preparat anterior i donar-li una voltes abans de tirar-li el brou, calent.
Quant comença a bullir rectifico de sal i hi afegeixo els brins de safrà.Les gambes les afeigim un moment abans d'apagar el foc.
això és, fàcil, fàcil, i de veritat queda bo. M'he d'instruir en l'art de les paelles, però si us sóc sincera a casa la paella amb carn no els agrada gens, o sigui que tampoc triomfaria.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.