divendres, 13 d’abril del 2012

Orxata de xufla


L'altre dia truca una amiga a casa per preguntar-me com es feia l'orxata. Ami em va donar la recepta meva cosina Isabel, de valència, ella és tota una experta. O sigui que vaig pensar que era el moment de fer un parell de litres que els he congelat per quan ens vinguin de gust, potser amb una bola de gelat de torró .. uhmm!

La recepta és senzilla, porta molt sucre, però si li poseu menys no us quedarà , us animo a que si us agrada aquesta fantàstica beguda la feu a casa, normalment faig 2 o 3 litres i els congelo, així el dia que ens ve de gust la tenim a punt, fresqueta.



Ingredients.
-300 Grams de xufes
-1 Litre d'aigua
-250 Grams de sucre

Posem les xufles en remull 24 hores, més o menys. Quan ha passat aquest temps li traiem l'aigua i ja les posem a l'aigua per fer la horchata. Batem les xufles en l'aigua
Jo ho faig amb el Minipimer, un cop tot ben batut ho passem pel colador xinès, aprofitant tot el líquid que ens vagi sortint, i després ho colem amb un colador de tela. Posem el sucre i tornem a batre. Llesta per posar a la nevera. El resultat amb aquestes quantitats ha de ser un litre, potser en el procés es perd una mica de líquid, però al final si falta una mica l'hi afegirem d'aigua
Jo ho faig sempre amb aigua mineral d'ampolla.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.