dimecres, 28 de setembre de 2016

Aliments que ajuden a mantenir el sucre en equilibri.

Aquest mes a la revista  Salud & corazón que ens envien al nostre consultori venia un article molt interessant sobre com mantenir els nostres nivells de sucre en equilibri.

A la glucosa la podem definir com el combustible que ens dóna l'energia, és el que ens ajuda a poder realiizar les nostres tasques diaries i les nostres obligacions, però també per a altres processos del nostre que no apreciem com la multiplicació de les nostres cèl·lules.

Per tot això hem de tenir els nostres nivells de glucosa en uns nivells òptims.

Les pujades i baixades en sucre són comuns en persones diabeticas però també poden tenir alteracions de glucosa en sang la as persones que no són diabeticas.
El millor antídot contra això són els hàbits saludables, fer exercici físic moderat i regular, adaptat a la nostra edat i condició física.

L'exercici ens ajuda a perdre pes i a augmentar la sensibilitat a la insulina, també ajuda a que els músculs utilitzen el sucre per a l'energia i la contracció muscular., fer exersisi és imprescindible per a les persones diabeticas i també per prevenir l'aparició dela malaltia.
També és molt important fer una bona alimentació, menjar moderadament i aliments sans, 

Aliments que ens ajuden:

Alvocat.
És ric en greixos monoinsaturats que afavoreixen el control de la glucosa, té un alt valor energètic i un baix contingut en sucre.

 Nous.
Aquest fruit sec és ple de greixos saludables, vitamines, fibra i minerals com el magnesi i vitamina E que pot estabilitzar els nivells de sucre a la sang.

 Canyella.
A més de millorar el nostre colesterol també millora la resposta de la insulina a la glucosa el que conribuye a reduir els seus nivells.

 Vinagre
Especialment el de poma interfereix amb l'absorció dels carbohidrats i ajuda a reduir el pic de sucre a la sang.

Alga spirulina
A causa del seu elevat contingut de carbohidrats complexos d'absorcion lenta, aminoàcids i àcids grassos essencials ajuda a mantenir constants els nivells de glucosa.


  Espinacs, pomes, bròquil, xocolata negra, peix, plàtans,
són rics en crom i magnesi ens ajuden a augmentar la nostre energia i a estabilitzar els nivells de sucre en sang.

  Salvat de civada.
És, per exemple, l'esmorzar perfecte si som propensos a les baixades de sucre, la seva combinació de fibra i proteïna equilibra les descompensacions de glucosa.