dilluns, 13 de maig del 2013

Pollastre amb herbes provençals al forn


Una altra recepta fàcil, neta i practica ....


Un simple però aromàtic pollastre al forn.
En aquest cas gairebé no li he posat guarnició, només unes patates, la veritat és que per fer pollastre al forn ami m'agrada posar-li unes pomes, però a casa després no les mengen, només m'agraden ami, aixi que com aquesta vegada jo no ho vaig a degustar he prescindit d'elles.
El vaig preparar a la nit, ho vaig deixar a la nevera i ho he posat al forn de bon matí, afegim les patates, per menjar al migdia, calenta oa temperatura ambient, o fins i tot fred si queda algun tros, cosa que dubto.

Es denominen herbes provençals o de la Provença a una barreja de plantes culinàries assecades i originàries de les zones mediterrani i en particular de la Provença al sud de França.
La composició d'aquesta barreja agrupa a la farigola, el marduix, l'orenga, el romaní, l'alfàbrega, el cerfull, l'estragó, el llorer, la sajolida, l'espígol (lavanda), etc.

Ingredients.

-1 Pollastre sencer, net
-Herbes provençals: Farigola, romaní, alfàbrega, orenga
-Sal
-Pebre
-Vi Blanc
-Llimona
-Oli d'oliva
-Alls


Fem una barreja amb les herbes provençals, els alls picats, l'oli, una mica de vi i pebre. Pintem amb aquesta barreja tot el pollastre i li posem una mica també a l'interior amb un bon tros de llimona.

Ho introduïm al forn calent a 190 graus uns 90 minuts.
De tant en tant, amb un cullerot ho anem regant amb els sucs que hi ha a la safata.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per seguir aquest Bloc i pels vostres comentaris.
Gracias por seguir este Blog y por vuestros comentarios.